Haren går i gresset i bondens åker ( går nedover armen med to fingre)
Og han sliiiiiiter og drar ( drar med begge hender som man prøver å dra gullrøtter opp fra bakken)
Og han sliiiiiiter og drar
Men så kom bonden ( strengt utrykk i ansiktet og en pekefinger)
HER FÅR INGEN HARE VÆRE ( klapper i takt samtidig som man "roper")
HER FÅR INGEN HARE VÆRE
Og bopp ti bopp ti bopp ti bopp ( Går tilbake oppover armen med to fingre)
Denne reglen er en regle som jeg har hatt stor suksess med i barnehagen med mine 1-2 åringer.
Reglen er enkel, men har mye spenning i seg. Man kan velge å fortelle reglen med vanlig måte og gjøre bevegelsene. Men vil man ha barna med så er det viktig å bruke stemmen, kroppen ved å bruke bevegelsene, og ikke minst ansikts uttrykk.
Og ved å lese regler så kommer musikalitet inn. Det å bruke rytme og stemmen er viktig her. Og det er noe jeg mener alle kan klare å gjøre, om man uttøver eller ikke uttøver musikk til vanlig.
Og han sliiiiiiter og drar ( drar med begge hender som man prøver å dra gullrøtter opp fra bakken)
Og han sliiiiiiter og drar
Men så kom bonden ( strengt utrykk i ansiktet og en pekefinger)
HER FÅR INGEN HARE VÆRE ( klapper i takt samtidig som man "roper")
HER FÅR INGEN HARE VÆRE
Og bopp ti bopp ti bopp ti bopp ( Går tilbake oppover armen med to fingre)
Denne reglen er en regle som jeg har hatt stor suksess med i barnehagen med mine 1-2 åringer.
Reglen er enkel, men har mye spenning i seg. Man kan velge å fortelle reglen med vanlig måte og gjøre bevegelsene. Men vil man ha barna med så er det viktig å bruke stemmen, kroppen ved å bruke bevegelsene, og ikke minst ansikts uttrykk.
Og ved å lese regler så kommer musikalitet inn. Det å bruke rytme og stemmen er viktig her. Og det er noe jeg mener alle kan klare å gjøre, om man uttøver eller ikke uttøver musikk til vanlig.
Dette er en herlig regle, har også brukt den mye med stort hell. Her har du helt klart et godt bidrag til repertoarpermen din.
SvarSlettmvh Elisabeth